فروش تاریخ ثبت : 1397/10/17_15:24

۳ تکنیک طلایی برای یک فروشنده افسانه ای


در اين مقاله  سه روش براي تبديل به فروشنده اي چيره دست شدن به شما ارائه مي شود تا با تلاش بیشتر و استفاده از این دستورالعملها مبدل به یک فروشنده فوق ستاره شوید

۳ تکنیک طلایی برای  یک فروشنده افسانه ای :

چه شركت خود را  اداره می كنيد و چه در حال حاضر در استخدام شركتي باشيد باید بدانید که فروش در بخش هایی از فعالیتهای روزانه ما جای دارد. همه ما صرفنظر از موقعيت شغلي و نفوذمان در اجتماع در زندگي روزانه خود به فروشندگي به طرق مختلف مي پردازيم.

پدران و مادران در روز در تلاش هستند كه فرزندانشان اتاق خود را مرتب كنند، تكاليف روزمره خود  را انجام دهند و براي آزمونهاي آتي و پيش رو مطالعه كند. كارآفرينان تازه كار زمان زيادي را صرف فروش ايده ها و نظرتشان مي كنند و همچنين سازمانهاي تازه تاسيس نيز در تلاش هستند كه سرمايه گذاران و افراد كليدي ديگري را به كار بگيرندكه بتوانند به روند رشد آنها كمك کنند.

 نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

مدير عامل و يا رهبر يك سازمان بزرگ در تلاش است كه ديدگاه شركت خود را با كاركنانش به اشتراك بگذارد كه اين امر مستلزم گذراندن زمان زيادي است، و همچنين كارمندي كه در استخدام شركت است در تلاش است كه مهارتهاي خود را به گونه اي عرضه كند كه منجر به ارتقا شغلي وي شده و از نردبان ترقي بالا رود.

فروش براي رشد و موفقيت تجارت شما به مانند اكسيژن است كه بدون آن در نهايت تجارتي وجود نخواهد داشت. اين امر كه تجارتتان بدون فروش رشد كند امري غير ممكن است.

در اين مقاله  سه روش براي تبديل به فروشنده اي چيره دست شدن به شما ارائه مي شود تا با تلاش بیشتر و استفاده از این دستورالعملها مبدل به یک فروشنده فوق ستاره شوید:

  1. هميشه با سوال شروع كنيد

بعضي از بهترين كارآفريناني كه تا به حال با آنها مواجه شده ام هميشه با سوال صحبت خود را شروع مي كنند. درباره اهميت سوال پرسيدن مطالب زيادي تا به حال نوشته شده است. همچنین در خصوص اینکه به كارگيري اين نكته به صراحت مي تواند شما را به فروشنده ماهر و زبردستي تبديل كند نيز صحبتهاي زيادي شده است .

در جلسه فروش بعدي خود و يا تعامل بعدي با يك فرد سعي نمايد كه مكالمات و صحبتهاي خود را به سوي سوالات مهم و اساسی سوق دهيد. از قبل تحقيق كنيد و خود را براي پاسخ دادن به سوالات  مهم آماده سازيد.

زماني كه شما سوالات مفيدي مطرح كنيد اين امر در آينده به شما در دو بخش كمك شاياني خواهد كرد. اولين نكته اين است  كه حس تواضع شما را به نمايش مي گذارد كه اين امر اثر مطلوبي بر روي طرف مقابل خواهد گذاشت و نكته دوم اين است كه شما با طرح سوال پاسخهاي كليدي را دريافت مي كنيد كه در حالت عادي نمي توان به آنها دست يافت و اين امر محقق نخواهد شد مگر اينكه سوالات شما معني دار و مهم باشد.  برتري شما در هر تعامل و ارتباط از همين جا به وجود خواهد آمد كه با پرسیدن سوالات زيركانه و هدفمند بدست می آید.

 

  1. ديدگاه خود را نسبت به فروش تغيير دهيد

من نمي توانم به شما بگويم كه با چند نفر مواجه شده ام كه درباره فروش و فروشندگي نظر خوبي نداشته اند و يا اينكه اين افراد درك درستي از اين موضوع  ندارند كه بدانند چرا انسانها مايل هستند به چنين كاري تن دهند  و يا اينكه فروشندگي بدين معني نيست كه شما قادر نيستيد شغل ديگري براي خود پيدا كنيد.

براي پيشرفت و ارتقا در فروش در ابندا بايد بينش و ديدگاه خود را درباره فروشندگي تغيير دهيد. به جاي داشتن ديدگاهي منفي درباره فروش با نگاه و بينش متفاوتي به اين مسئله بپردازيد. فروش بدين معني است كه شما به ديگران خدمات و كمك هايي ارائه مي كنيد كه آنها نيازمند ان هستند. در فروش تنها زماني پيشرفت خواهيد داشت كه به پيشرفت و ارتقا ديگران كمك كنيد.

اين امري تقريبا مشكل و محال است كه شما در فروش فردي موفق باشيد و محصول و خدمات خود را بفروشيد ولي با خودتان بگوئيد كه از فروش نفرت داريد و هرگز درصدد تغيير بينش خود نسبت به فروش بر نياييد.

 

  1. نگران اين باشيد كه چطور در حل مشكلات مهارت پيدا خواهید کرد.

اين نكته مي تواند منجر به تغيير بازي شود. شما بايد ذهن خود را درگير حل كردن مشكلات و ارائه ارزش واقعي خود در بازارهدف شويد تا شما را از ديگران متمايز كرده و و تبديل به فردي منحصر به فرد شويد. موفق ترين فروشندگان (افراد در زمينه فروش) اين امر را به منزله فروش قلمداد نمي كنند بلكه اينگونه به اين مسئله نگاه مي كنند كه فروش فرصتي براي حل مشكلات است. اين افراد ذهن خود را براي پيروز شدن در مشكلات درگير مي كنند.

در پي اين باشيد كه ارزشهاي خود را كه منجر به سوق دادن شما به بازار و دركتان از بازار هدف مي شود افزايش دهيد و سپس تمام زمان و انر‍ژي خود را براي حل كردن مشكلات به كار بگيريد. زماني كه شما شروع مي كنيد تا مشكلي را حل كنيد،  قبل از اينكه به عنوان فروشنده از طرف ديگري مخاطب قرار گيريد، شما به عنوان حلال مشكلات شناخته مي شويد و در اين صورت زندگي و تجارت شما دگرگون خواهد شد.

مبدل به فروشنده اي چيره دست  شدن و كار بر روي مهارتهاي ارتباطي به شما بيش از موفقيتهايتان در تجارت كمك خواهد كرد. حتي اگر شما خواستار اين نباشيد كه لقب فروشندگي داشته باشيد همه ما به يك ميزان فروشنده هستيم.

 نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

شرکت طراحی نرم افزار  مدیریت ارتباط با مشتری

شرکت مهندسی سیستم الگام در زمینه تولید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری  فعالیت میکند. این شرکت با ارائه خدمات با کیفیت سعی دارد به جلب رضایت مشتری بپردازد.



کلمه کلیدی :

فروش

نام نویسنده :سپیده شاه مرادی. الگام